Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, april 06, 2009

Tillbaka till verkligheten

Dags att gå tillbaka till jobbet och verkligheten efter att ha spenderat helgen i en fiskbubbla. Jobbet gick bra idag, åt till och med lunch utomhus. Tog en tur till Indiska efter jobbet och köpte ett ljus till mitt ljusarrangemang på Indiska-äggformat, gult och blommigt. Mer gult än så blir det ICKE i min lägenhet.

Tyvärr blir jag tvungen att avböja en karriärworkshop med naturvetarna eftersom jag har en bindande anmälan till brandutbildning med jobbet. Surt men sådant är livet.

Är för övrigt min och Ravenlords halvårsdag idag. Vet inte om det blir något speciellt firande men skönt att träffa honom i helgen ska det bli. Läste igenom gamla sms idag och blev som nyförälskad.

Veckans måndags-metal blir "Lord of the Rings" med Blind Guardian. Kommer köra ett litet tema nu med sånger om just den triologin

8 kommentarer:

Sandra sa...

NOSTALGI!!! Denna låt lyssnade jag på en hel sommar när jag var 17 år. Blind Guardian är grymt bra.

Gbgmamman sa...

Snacka om att tiden går fort! Ett halvår redan. Grattis! :D (Håller med om det du skrev om häst vs. hund!)

vampireslave sa...

grattis till halvårsdagen! =D

Hannele på Hisingen sa...

Klart att ni ska fira :)

carra sa...

Glad påsk, lite såhär i förväg, kära vän!
Kram,
Carra

Hetli sa...

nu har jag funderat på din kommentar ett tag men är fortfarande förvirrad så jag måste fråga :p menar du på väggen bakom? :)

ja det är de som är meningen, neutralt men med färgade saker som är lätta att byta ut till vad man känner för :) funderat mycket på inredningsarkitekt men så lång skoltid.. skulle aldrig orka.. så fixar och grejar hemma istället, det räcker det med :)

hoppas du får en fin påsk!!

Heyli sa...

hehe ja då förstår jag :) de vore himla coolt att göra nåt svartvitt där faktiskt! :)

Gbgmamman sa...

Glad Påsk!!! Kram!