Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, mars 20, 2009

Nystart


Perser och kurder firar Norouz (nyår) idag, där man bl.a hoppar över eldar för att lägga det gamla året bakom sig. Wiccaner firar Ostara, en högtid där man firar att skapandets och växandets tid inletts.

Har själv haft så mycket om och kring mig, både på jobbet i mitt privatliv, att jag just nu inte känner mig så väldigt skapande men det känns som vändpunkten kom idag. Trots alla malande tankar i huvudet och all gammal stress i kropp har jag märkt att jag mött människor med en empati och en tolerans som känns bra inombords. Och jag har fått tillbaka den också:) Fick också oväntat besök av min älskade Ravenlord igår kväll, och hans famn och leende är den bästa medicinen mitt sinne kan få.


Jag har inte hoppat över någon eld eller smyckat ett altare, men jag har tänt mina "Ljuspunkt" ljusstakar med röda ljus i fönstret som en symbol för att jag vänder blad nu. Hoppas också att jag sått ett frö av tolerans också.
På bilden har ni "Ljuspunkt". Tack goa "Tomteboanna" för bilden

4 kommentarer:

Anonym sa...

men du kommenterar ju rätt ofta tycker jag :) gillar ju din blogg, finns ju så mycket bra musik i den :)

Anonym sa...

en vändpunkt känns i hjärtat. behövs varken altare eller högtidsdagar för att en sådan skall infinna sig. =) hoppas du mår bättre snart och får ordning på tankarna. är det kanske ett vårtecken när de flyger omkring utan kontroll?? jag börjar undra... =)

Gbgmamman sa...

Skönt att det känns så nu. Att du blev glad över besöket, det förstår jag. Kärlek när den är som bäst! :D

Anonym sa...

En sådan nyår har jag firat när jag var liten. Tycker vi ska anamma det där med eldhoppning. Det är en riktigt kul tradition.