Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, mars 06, 2009

Njutning

Tack vara Raz så fick jag höra Sabaton på P3 Live igår. Tack mycket Raz! Nisom missade behöver inte gråta. I ungefär 4 veckor till kan ni lyssna på det här. Minnena från 4/10 kom tillbaka och när jag lyssnade på den fantastiska live-versionen av "Light in the black" så kände jag att allt löser sig.

Om ni lyssnar på klippet ovan och hör "Primo victoria" tycker jag ni ska skicka en tanke till 18-årige Joakim, vars väg tillbaka ni kan följa i bloggen Jörgenomjoakim. Den är underbart skriven, med optimism och stor integritet. Jag brukar läsa den när jag irriterar mig på i-landsproblem och inser hur bra jag har det. Dessutom är Joakim en fellow rocker och en riktig krigare. Senaste inlägget visar hur mycket musiken betyder. Tänk på det nästa gång du klankar ner på någons musik.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var så lite så. =)

Anonym sa...

Tack för dina kommentarer, CrimsonAnna. De värmer verkligen!
Det känns så overkligt att du som inte ens känner Joakim hjälper honom i hans kamp på väg tillbaka. Jag blir så glad!!!

Massor med rock-kramar
Jörgen

Anonym sa...

Jag va ju bara tvungen att gå in och kika på länken eftersom att du har pratat en del om bloggen och jag blev verkligen berörd. Man inser hur små ens egna problem är när man läser den bloggen..