Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, november 24, 2008

Tänd ett (stjärn)ljus

Ledig dag-kändes mycket skönt. Bestämde mig för att vara hjälpsam så jag åkte ut til min mormor och hjälpte henne att bära upp lådorna med julsaker från förrådet och sätta upp advents-stjärnan i fönstret. Tycker inte att en 84-årig dam som ser illa och har skruttiga leder ska upp och klättra på stegar när hon är ensam. Hon var mycket nöjd med resultatet och jag är själv nöjd med mig själv. Vi hade dessutom givande samtal och jag kände att jag fick lite mer positiv energi och det ska metalgudarna veta att det behövs. Dagens måndags-metal blir därför en låt som alltid har gett mig energi. Finska Stratovarius med "Hunting High and low"


1 kommentar:

Gbgmamman sa...

Missade nog det avsnittet. Men dom klarade av det som vanligt? Dom är ju oftast väldigt bra på att träffa rätt när det gäller hur folk vill ha det hemma. Gillar också detta att de vågar med färg. För visst är vi fega, vi svenskar!
Härligt att du fick en bra ledig dag! :D