Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, september 25, 2008

Energi

Har varit tok-effektiv idag. Jag diskade bort all disk innan jag gick till jobbet och fyllde på akvariet. På jobbet var jag som en stormvind av ordning och skötte det med glans. Väl hemma så orkade jag för andra dagen i följd ställa mig och laga mat efter jobbet vilket jag sällan orkat förut när jag jobbat till 18. Inget avancerat (värmde vegetariska bitar i micron, wokade mangold och blomkål i rapsolja och söt soja, kokade lite fullkornspasta och blandade en yogurtsås med sambal oelek och röd currypasta). Känns så skönt att ha energi igen och det känns som något stort och positivt är på gång.

2 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Wow: snacka om att vara effektiv - you go, girl!

Och så gott det lät: vad var det för vegetariska bitar du använde?

Gbgmamman sa...

Härligt, det är ju nästan så jag får lust att komma igång lite...men bara nästan. :DD