Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, augusti 04, 2008

The dark knight

Var på bio idag och såg The Dark Knight. Klart sevärd actionfilm och bäst var Heath Ledgers läckra, anarkistiska tolkning av Jokern. Det var länge sen jag såg en skådespelare ta vansinne till sin spets på det sättet. Verkade vara njutning på båda sidor av filmduken. Jag hoppas verkligen han får sin Oscar postumt. Bortsett från det så tycker jag filmen är rätt så tankeväckande vad gäller moral och val i livet.

Dagns måndags-metal är en liten hyllning till Jokern i Ledger-tappning och vad passar då bättre än Mötley Crue-sick love song?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blev positivt överraskad av filmen - hade inte trott att en actionfilm skulle kunna bjuda på så mycket eftertanke som denna gör. Och Heath Ledgers Joker var bara så *ryyys*! Vilken fantastisk rollprestation. Vilken förlust för filmvärlden. Jag kommer definitivt att köpa denna när den kommer på DVD.
Kram,
Carra