Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

tisdag, maj 13, 2008

Första hjälpen

Idag var jag på första hjälpen kurs tillsammans med några kollegor. Det var hela 16 år sedan jag fick grunderna i grundskolan så det var hög tid att uppdatera. Och det har hänt grejer sedan sist. Min upplevelse av alltihop är att det har blivit enklare och om jag bara kan hålla huvudet kallt och vågar kan även jag göra stora insatser. Jag utmanade dessutom lite gamla mönster: jag såg till att jag verkligen gjorde saker (har lätt att bara iaktta) och jag agerade frivillig när kursledaren skulle visa hur man känner igenom en skadad. Jag brukar ogilla främmande personers beröring men det gick bra.

Jag rekommenderar alla att gå en sådan här kurs. Jag hoppas att jag inte behöver använda mina kunskaper men det känns tryggt för både mig och mina nära att jag kan om nöden kräver

Dessutom stamrensades min lägenhet idag. Detvar lite nervigt hur det skulle gå, framförallt att ha Ozzy och Lucifer instängda i sovrummet medan jag var borta men det är inte utan stolthet jag konstaterar att de skötte sig exemplariskt. Det känns lite märkligt att människor varit inne i min lägenhet utan att jag har varit där (första gången jag upplever det) men det gick ju bra så jag kommer mejla grabbarna och säga att de gjorde ett bra jobb. Lite citron- och svartpepparolja i min aromalampa fräschade också upp:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att stamrensningen gick bra. Ja du har duktiga katter du ;)

Anonym sa...

åh, jag tycker alltid det är så otroligt läskigt att lämna lägenheten i någon annans våld när katterna finns där och jag själv inte är hemma... men jag gör som du, stänger in dem för tillfället, gärna med lapp på dörren och barrikaderar den utifrån, så ingen av misstag skulle råka släppa iväg dem.. folk som pysslar med lägenhetsjobb är inte så bra på att stänga ytterdörrar, har jag märkt.. =) skönt att allt gick vägen. hur är det annars?