Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, augusti 25, 2007

Liberty and metal for all

Igår var det dags för Hammerfall på Gröna Lund. Det är något magiskt med det bandet. För varje gång jag ser dem växer förväntningarna och varje gång infrias dem. De var skrämmande bra. Framförallt Oscar var på ett strålande humör och var min stora behållning av kvällen men det var konserten som helhet som gjorde mig hög. Extra glad blev jag när jag fick höra "Crimson Thunder", en av deras bästa låtar och "the fire burns forever". Lekte autografjägare efteråt vilket inte var lätt men Stefan räddade dagen och såg till att jag och mitt härliga sällskap inte gick hem mållösa. Min hals är lite sliten idag men det är det värt för att få höra Cans sammetsröst och se Oscars fantastiska tigersprång. Mina komplimanger också till nygamle basisten Fredrik Larsson, som kändes helt rätt.
Det kommer ta ett par dagar att smälta alla intryck!

2 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Hammerfall har ju redan hunnit bli klassiska (fast det finns band som hållit på i bra många fler år).

Jag tycker även att deras musik är tämligen "klassisk" vad det gäller hårdrock: de öser på bra med skön känsla för både sång och musik!

Och så är det roligt att de gjort låtar/videor med flera svenska idrottare - bara en så'n sak: rock on!


DMH/Samuel (Visst ser Darth Vader ut som en riktig hårdrockare?!)

Anonym sa...

ja! ja! ja! nyp min granne i rumpan så kanske han blir snäll!! =D