Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, augusti 13, 2007

Denna vecka...

...ska jag njuta ordentligt av att ha semester.
...ska jag göra min lägenhet så vacker som den förtjänar att vara.
...kommer jag se så mycket av SVT:s indiska filmvecka jag bara kan, hinner och orkar.
...fyller jag på mina förråd av te och duschcreme.
...ska jag hjälpa skatteverket att utvärdera sin webplats mot betalning.
...kanske jag köper något till höstgarderoben.
...håller jag tummarna för en kompis som flyttar och en som ska på anställningsintervju.
...ska jag trots semester skicka iväg jobbpapper och -mejl:P

4 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Hoppas och tror du får en ypperlig vecka!

Tips: ifall man inte har möjlighet att blanda egen - eller hitta löstévariant - så är Liptons "Indian Chai" en okej variant av ett indiskt té som fler kan dricka. Doftar ljuvligt!


DMH/Samuel

Det Mörka Hotet sa...

Sorry, fabrikatet/märket är Lipton men den heter "Indian Spice" och är ett pås-té.


DMH/Samuel

Anonym sa...

håller med föregående talare om "indian spice" - så himla gott!! finns faktiskt i lös-te varianter oxå. =)

hoppas du får en härlig semestervecka, men glöm inte att bara vila emellan allt du skulle göra...=) kram!

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha, ha! Då jag är så himla virrig har jag givetvis snurrat till det något vansinnigt avseende tésorterna!

Okej, NU skall jag försöka sortera ut det hela:
Lipton: Deras variant heter "Indian Spice".
Twining's: Indiska sort som jag själv köpt heter "Indian Chai" och är verkligen ett kanonté.
(Antar att båda är tämligen intressanta alternativ till indiskt té - jag tror inte så mycket på det där med att själv stå och blanda ihop alla saker då det nästan alltid är mer kostsamt, tidskrävande och betydligt mer arbetsamt.)

Lycka till!


DMH/Samuel