Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, juli 22, 2007

Förbanna inte mörkret, tänd ett ljus

Dagen började halvvisset men nu mår jag gått. Har talat med gamla vänner och nya trevliga bekantskaper. Har dessutom städat badrummet och nästan hela köket. Imorgon ska jag slutföra jobbet.

Dagens lycka: en viss msn-konveration;) "Natural High"-videon visades på Headbanger's Ball:D
Dagens lyxproblem: Ska jag måla väggarna i badrummet i rött, turkos eller lila? Med turkos eller rött kan jag köpa Lagerhaus läckra badrumsmatta, lila och turkos är lugnande, lila eller rött skulle bryta av den blå-grå färgskalan övriga lägenheten ska ha.

Bättre sent än aldrig. Här kommer veckans tjejsnack:

Vad har du alltid hemma?



I skafferiet?
Fullkornspasta, mjöl, olja, kakao, vinäger, seltin

I kylen?

Ekologisk lättmjölk, blandade grönsaker, asiatisk såser, krossade tomater, grönsaksfond
I frysen?
Frysta bär, quorn/sojakött, mat jag själv lagat och fryst in
I kryddhyllan?
Kanel, svartpeppar, spiskummin, kardemumma
I fruktskålen?
Krav-bananer

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fullkornspasta suger. Fett.

CrimsonAnna sa...

Och vad vill du säga med den kommentaren?