Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, maj 23, 2007

Myggjakt

Idag var det dags för möte med en av mina akvarieklubbar. Vi var fem glada som gav oss ut på expedition för att jaga och fånga de läskiga svarta mygglarverna för att stilla våra fiskars hunger. Jag själv behövde inga myggisar men hjälpte til latt fånga åt de andra.

Det var dock klent med larver så vi tog vår lilla burk och vandrade hem till mina trevliga vänner S&M, där vi bjöds gott te och nybakta baguetter som vi alla åt lite för många av¨;) Det bjöds också trevliga och lättsamma samtal. S är för övrigt dagens hjältinna då hon gav mig 2 hg te som en för tidig present(jag fyller år på söndag) när jag nämnde att jag har akut tebrist. Kanilj och lychee. Tur att jag har sådana vänner:)

1 kommentar:

Anonym sa...

det där var en lite annorlunda hobby =) är det inte jobbigt att jaga mygglarver? om man väl hittar larverna lär det väl finnas ett gäng mygg oxå...