Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, mars 17, 2007

Ganska nöjd ändå

Har lyckats prestera tre saker jag är nöjd med denna lördag:

1. har varit på gymmet för första gången på länge. Nu är det dags att höja både matlagningsmoralen och gymfrekvensen. Det känns hoppfullt att det kan fungera. Men säkrast är att ta en dag i taget för det brukar bli så att jag har stora föresatser och så blir det bara pannkaka av alltihop.


2. Har skurat under min diskbänk och byggt upp ett enkelt och bra system för återvinningen. Det kan behöva justeras lite men det kändes mycket tillfredsställande att få det gjort.

3. Ringt en vän jag borde ringa oftare. Det var väldigt skönt att höra att hon var på gång igen.

Imorgon däremot kommer det att bli vårstädning för hela slanten.

1 kommentar:

Anonym sa...

njuta med måtta är nog det viktigaste att lära sig. kanske det svåraste oxå. :P det är en konst i sig. men du har fullkomligt rätt. jag tror inte på att förbjuda saker helt o hållet, s.k "ätar-dagar" verkar vara ett bra komplement till en i övrigt strikt kost. får prova det. =)

anna skipper är läskig. brrr! däremot gillar jag den engelska originalserien jättemycket. keith, McGillian, McKeith eller vad tusan hon nu heter. hon är charmig! =)