Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, februari 11, 2007

Blä:P

Kluven jobbdag-seg och trevlig på samma gång. Var ganska trött och grinig men jag är 99.9% säker på att det beror på röda faran som kom idag. Har varit en mycket jobbig PMS-period denna gången. Jag vet inte riktigt varför. Men men, tack vare en schysst kollega (jag har sådana också) så tog jag mig igenom dagen och hemma blev det lite lättare. Köpte två mörkröda s:t paulia till mitt sovrum för att göra det lite mysigare. Det hjälpte hyfsat tycker jag. Dessutom sägs det inom feng shui att det är bra att ha blommor med runda blad och saker i par sägs främja kärlekslivet. Det kan behövas men jag tycker att jag ser lovande saker på den fronten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

über-intressant det där med att ha saker i par, jag är nämligen totalt hopplös när jag shoppar, vare sig det gäller mjölk eller blommor ska jag alltid ha just två av allting! det ser inte klokt ut när jag varit på Ica, två fil, två juice, två mjölk osv.. ännu värre på IKEA, två hyllor, två ljusstakar, två paket servetter... haha, kanske är jag bara kärlekskrank då?

Anonym sa...

hehe, jo men jag kan ju inte låta bli att hoppas att det INTE beror på att jag kör allt i par. haha, man vill ju gärna att ett förhållande ska bygga på lite mer cementfasta grundpelare än så...^^
jovars, bisolvon har jag hemma, och mjölken undvikes envetet. =)

Anonym sa...

njaa...får se. jag tror (och hoppas) det. själva draken skadades på baksidan, så det syns inte så mycket. men glaskupan blev helt förstörd, min pappa tipsade dock om att man kan ta med sig hela lampan till en lampaffär och kanske, kanske har de just såna till något annat... får prova det, när jag vågar.. =)