Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, september 17, 2005

The crimson sky fulfills the night...

Bestämde mig för att min lägenhet behövde en uppfräschning idag så jag inhandlade nya gardiner idag i mörkrött. Det blev otroligt vackert när de är upphängda. Det blev mycket renare i lägenheten eftersom mycket av joxet i fönstret göms bakom mörkrött sidenliknande tyg. Härligt!

Mindre härligt är att min pojkvän lajvar i Linköping hela dagen så vi har inte kunnat prata på hela dagen men det kommer vi ta igen nästa helg. Längtar redan efter att få krama om honom.

Kliar mig just nu i huvudet och funderar på hur jag ska organisera firandet av min examen som kommer att bli i oktober. Med familj eller familj och vänner? Är inte riktigt glad på familjen på pappas sida men det är så svårt att blanda familj och vänner och vilka vänner ska man bjuda? Sedan vill jag fira på en restauran gi min smak dvs. thailändsk eller indisk. Har andra idéer om ett lyckat firande än att tvingas lyssna på klagomål om konstig mat. Min släkt på pappas sida är rädda för att vara avvikande och ganska stela och konservativa. Skulle jag ge dem någonting så vore det förmågan attsläppa loss och njuta av livet.

Inga kommentarer: