Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, juli 20, 2012

Maghognyhår och högsommartid

Jag brukar säga till min frisör "It's only bloody hair anyway" men det är häftigt vad det gör att gå och klippa sig. Klippte mig igår och lät till och med min frisör raka lite av underhåret i nacken. Färgade håret med Tints of Nature hårfärg så nu har mitt hår gått från trött, brun och utvuxen till en Joan Jett-influerad frisyr (lite elegant rockig) och med en hårfärg i det skimrande gränslandet mellan brun och vinröd. Lite mer jag :)

Kvällen spenderade jag med vänner i en nyvunnen bekantskaps (via Do Glatem) urläckra lägenhet. Vi snackar snygga band av Edgar Allen Poe i bokhyllan, mycket rött och svart och som en balans-värdinnans My little pony-samling (jag som gillar kontraster jublade). En trevlig kväll, även om den blev lite kortare än väntat.

Detta är min toksociala helg så ikväll så ska jag dyka upp hos Alvfamiljen och njuta av härliga kreativa människor (både värdpar och gäster). Jag börjar hitta in i sommar- och semesterkänslan nu.


Slutligen, kolla in den här mexikanske killens porträtt av Sabaton. Det blir inte mer art of war!

Inga kommentarer: