Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, juli 18, 2012

Små "husmorstips" som underlättar även för hårdrockare


  • Har lagt en aromasten i min papperskorg i badrummet. Det neutraliserar de mindre angenäma lukter som kan uppstå t.ex. när du rensar kattlådan.
  • Jag har organiserat min garderob-i min "hänggarderob" hänger kläderna i färgordning och i min andra garderob är de organiserade efter typ av plagg-det gör det mer överskådligt (även om mörkrädda inte ska sticka in huvudet i min vanliga garderob).
  • När jag byter dammsugarpåse och/eller när det verkar behövas, droppar jag några droppar eterisk olja på filtret så doftar det gott när jag dammsuger. Cederträ håller dessutom småkryp borta.
  • Om du varit ute på festival och kängorna är våta, ta tidningspapper, knyckla ihop och lägg i. Byt ut när det är fuktigt och fortsätt tills kängorna är torra. (Efter Sonisphere 2010 höll jag på i två och ett halvt dygn).

Inga kommentarer: