Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, juli 22, 2012

30-årsfest hos Alvfamiljen

Festen hos Alvfamiljen var precis så trevlig som jag hade förväntat mig. Tyvärr var inte vädret med oss (prognosen sade fint väder fram till samma dag, då det blev regn) men vi hann iaf grilla maten innan regnet kom. Vi gäster blev förövrigt väl trakterade, inte bara med god mat utan också med bra musik och trevligt sällskap, inte minst från Lillalven, som gick omkring bland gästerna fram till läggdags och var en liten glad solstråle.

Musikquiz blev det också, och mitt lag som inte bara var ett av de minsta, utan också det enda med bara tjejer i, vann med minsta möjliga marginal-1 poäng. Vi vann, förutom äran, en ask geisha som vi delade med övriga deltagare. Roligast var dock den lilla extra-tävlingen efter quizet där vi, med utgångspunkt från ett skivomslag, fick spåna fram låttitlar utifrån bilderna på kort tid. Vi klarade 15 på Sonata Arcticas "Silence". Hur många klarar ni?


Alvfamiljens hem ligger långt från det Crimsonska huset, så jag blev erbjuden att sova över. Det gjorde jag och som tack för fest, nattlogi och frukost så hjälpte jag Alvfurstinnan att städa upp efter gårdagens eskapader. Det var mycket roligare att torka av matbordet där än hemma, eftersom Lillalven passade på att leka tittut med mig samtidigt. Klart att jag bjuder på det:) Hon kittlade mig också under fötterna och det var en övning i självkontroll. Jag kan bli ganska vild när man kittlar mig och vill ju inte skrämma lilltjejen genom att sparka till henne eller skrika som ett överfallslarm. Dessutom var hon väldigt söt när hon skrattade med hela ansiktet.

Jag kan ärligt säga att den enda nackdelen med Alvfamiljens fest var att jag fick sommarens två första myggbett.

2 kommentarer:

Gbgmamman sa...

Om det var den enda nackdelen så var det ju en fantastisk fest! :D

CrimsonAnna sa...

@Gbgmamman-så var det faktiskt:)