Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, juli 20, 2009

Måndags-fika

Så var det jobbdags igen. Just nu är det den tyngsta perioden på året men jag ser ändå ljuset i tunneln. Tack och lov är min förkylning så gott som borta-bara lite rester av hosta kvar. Några bra tips?

Drog in till stan efter jobbet och fikade med en tjej jag lärt känna via webben men aldrig träffat i verkligheten förut. Hon var lite kortare i verkligheten (hon har sådan hållning och stil att jag förväntat mig en ståtlig amazon) men jättetrevlig. Vi har ganska mycket samma smak och är dessutom kattägare båda två så samtalämnen saknade vi inte. Känns lite synd att hon bor i en annan stad. Hade varit kul att kunna ses regelbundet. Dessutom skönt sätt att varva ner efter jobbet-att träffa en inspirerande människa.

Vi pratade bland annat om Nightwish. Hon ogillar nya sångerskan, fast jag gillar henne. Passande nog är veckans måndags-metal Nightwish "Moondance" eftersom det idag är 40 år sedan månlandningen och passande nog för samtalet är den instrumental.

Inga kommentarer: