Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, juni 06, 2009

On the sixth of june...

Äntligen är sista helg och dubbelpasset innan semestern avklarat. Jippie!
Känns superskönt. Och anledning att fira har vi också-inte nog med att det land där jag trivs ruggigt bra, även om jag skäller på svenskarna ibland, firar nationaldag, en hög trevliga människor har födelsedag. Förutom min väns pojkvän R (happy birthday to you) så fyller en av bloggosfärens sötaste töser (hon delar platsen med Munkakvarn-Victoria och Vegobebisen) fyller 1 år. Hoppa gärna in och gratta, hon har just fått det tunga och viktiga jobbet som storasyster.

Det är inte bara ovannämnda-det är 65 år sedan landstigningen i Normandie, D-dagen. Finns ju bara en låt att lägga in då-Sabatons "Primo Victoria". Har valt en video med klipp från "Rädda menige Ryan"-det är min hyllning till dem som offrade liv och/eller hälsan för Europas frihet.

4 kommentarer:

Frida M sa...

Det var allt en söt liten tös det med :)

Zolyra sa...

Tack, jag tror jag klarat mig ganska bra ändå, halsen är väl sådär men i övrigt har jag varit pigg och glad idag.

Hoppas du klarar dig från elaka baciller nu :)

Therése sa...

sv: aaah rockstad :D Dit ska vi nog kanske en sväng och kika, fick biljetter för ett tag sen så.

Pizzeria är helt klart Tonys, ligger på Slaggatan mitt inne i stan nästan, vid friskis. Vet dock inte hur det är med vego eftersom jag själv inte äter så. Annars är Maestro som ligger vid stora torget riktigt bra, de har även lite "vanlig" mat som kycklingspett etc. Sen till den hungriga mannen finns ju American Take Away vid Åhléns med pizzabuffé på vardagar.

Hoppas ni får det riktigt skoj!

Gbgmamman sa...

Semester!!!!!!!!!! Härligt! Njut av livet. Kramar!