Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, juni 03, 2009

10 dagar...

..till Falun och 12 dagar till semester (fast jag är ledig helgen innan så det känns som 10 dagar). Börjar få den där känslan i kroppen som jag hade när jag gick i gymnasiet och man gick de där sista dagarna som kändes rätt meningslösa. Man ville ut och var mentalt någon helt annanstans. Det var en jobbig dag idag men jag löste det och gjorde i mina egna ögon ett bra jobb.

Som en del kanske märkte så var det gala till förmån för mammorna på TV4 i söndags. Kända artister sjöng mer eller mindre osannolika duetter och tittarna fick rösta. Paret som samlade in mest pengar var Joacim Cans och Sarah Dawn Finer. Inte helt förvånad, vi metalheads kan vara väldigt solidariska när det behövs. Tycker Joacim tänkte rätt när han ställde upp. Musikaliskt tycker jag nog att hans röst kommer bättre till sin rätt när han sjunger metal men fint var det och det är kul med omväxling och musiker som vågar tänka utanför sin egen genre.


3 kommentarer:

Sandra sa...

ja, jag såg också galan. Rätt låt vann får man väl säga =)

Anonym sa...

Tittar in och önskar dej en trevlig helg hoppas du har det bra , på mån e de mötley whhooho

kram Mötley Annika

www.motleycrue.blogg.se

CC sa...

Kul att se! Jag missade, tittar knappt på TV..
En riktigt bra sångare kan ju sjunga det mesta, så även Joacim :)