Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, november 19, 2008

Once my heart beat to the rhytm of the falling snow...

Kände mig piggare idag men ville inte gå på personalmöte. Så faller den första snön och plötsligt känns livet gott. Hoppas vi får behålla den. Jag längtar efter vinterns lugn. Vit snö. svart stjärnklar natthimmel och en kall klar måne. Personalmötet gick dessutom helt okej. Har tagit mig (naturligtvis med arbetets tillåtelse) en extra söndag ledigt. Hoppas kunna ha en liten lagom intim glögg då. Har blivit totalt julfreak. Huruvida det beror på kärleken eller ett behov av positiv energi vet jag inte.

3 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Vitt gör det ljusare.

Gbgmamman sa...

Behöver inte bero på det ena ELLER det andra, tror att det kanske beror just på grund av varandra! :D

Anonym sa...

håller med om att snön borde få ligga. lite mysiga jullysen i höst/vinternatten gör allt så mycket vackrare också tycker jag :)