Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, december 01, 2012

Lever i lager

Jag var och klippte mig samma dag som mormor gick bort och på frågan om hur jag mådde så svarade jag att jag lever i olika lager just nu. Så känns det fortfarande. Jag har börjat ta tag i det stora praktiska arbetet kring ett dödsfall, och samtidigt så pågår det vanliga livet, med julförberedelser och vardagsliv. Det är nu idag som det börjar sjunka in att "Mormor är borta", men samtidigt har sorgen tagit ovisshetens plats, och ovissheten kan vara lika grym som sorgen.

Linn från Lyckoland skrev en fin kommentar till inlägget "Mitt vinröda liv" där hon pratade om känslan att just känna "Nu känner jag såhär" och inte överväldigas av sina känslor. Jag hade ett sådant ögonblick idag. Jag lät helt enkelt mitt ärende ta den tid det tog och tänkte att "det får ta tid" Det var skönt-samt att en psykiskt tung sak jag var tvungen att göra idag gick över förväntan.

Imorgon blir det en dag för mig. Då ska jag som jag sade till min farmor försöka "Ta lite ledigt från död och begravningar" och fixa lite adventsmysigt hemma.




3 kommentarer:

Linn sa...

Att leva i lager... Vilken vacker beskrivning. Poetiskt. Och en fin förmåga.

CrimsonAnna sa...

@Linn-Det känns lite så. Det är svårt men det är ganska skönt när man får kläm på det. Är det inte så mindfullness är? Att vara i ett lager.

Queen of Kammebornia sa...

Åh, fina du! Stora varma styrkekramar till dig! Min mormor dog på nyårsafton för 3 år sedan och jag saknar henne varje dag. Att leva i flera lager var ett bra uttryck. Jag sänder mina varmaste tankar till dig!