Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, augusti 23, 2012

Water, water everywhere, nor any drop to drink!

När det regnar ute och vattnet är avstängt i din lägenhet, då är det inte utan att jag förstår Samuel Taylor Coleridge, senare tolkad av Iron Maiden. Det går iallafall bra (har vatten i kylen så jag klarar mig) men jag kommer att känna en mycket stor tacksamhet när vattnet återvänder, vilket om ingenting går fel kommer att vara imorgon. Jag tror att det är hälsosamt att ha sådana dagar ibland, när man inser hur lycklig man är.
Kan vara bra att ha i åtanke i dessa tider.


2 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Ja, visst är det nyttigt att bli påmind om vilken lyx det till synes självklara faktiskt är! Kram till dig!

CrimsonAnna sa...

@Queen-jag kunde inte säga det bättre själv. Jag är glad att jag slipper bära vatten i en tung lerkruka en halv mil.