Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

tisdag, augusti 14, 2012

Små saker gör stor skillnad

Gbgmamman.: Äntligen blev Daniel min! skriver Gbgmamman i inlägget. Daniel är i detta fallet inte någon stilig göteborgare eller sött barn/barnbarn, utan en klocka. Det fick mig att tänka på vad det gör för din stil att köpa sig en ny accessoar eller något litet istället för en helt ny garderob. Själv köpte jag nämligen ett nytt läppglans igår. Vågade tänka utanför ramarna och köpte ett chockrosa.

Har ni tänkt på vad som händer när man köper ett nytt läppglans, en klocka eller ett nytt smycke? För mig blir det iallafall så att jag ser mina tidigare saker i ett nytt ljus. Just nu är det kul att använda mina grejer och se hur de fungerar ihop med nya glosset. Det blir mycket roligare att köpa kläder och accessoarer en i taget och jag kör lite principen "färre men värre"-hellre en riktigt bra wow-grej än tio ok saker.

Jag tycker också att det är kul att bryta av-t.ex. sommarklänning från Indiska med döskalleörhängen eller nitbälte och klassisk hårdrocksstil med en kavaj. Det är inte alla som förstår, eller hänger med när stereotyper utmanas på det viset, men de lär sig nog, för roligt är det :)


2 kommentarer:

Månstråle sa...

Visst kan små saker göra stor skillnad och tur är väl det för om det tryter i plånboken men man känner att man ändå behöver förnya sig...så kan den där lilla rätta detaljen ge en helt ny outfit...
Sv: Ja visst är mina kängor superfina...:)

CrimsonAnna sa...

@Månstråle-sant. Kul, men något jag alldeles för sällan är att prova nya kombinationer av saker du redan har.