Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, juni 06, 2012

Jag vet att du är och förblir vad du var...

Det verkar som om de senaste veckornas stormvågor av elände av krav, negativ energi och allmän oförståelse har rasat färdigt för denna gång. Har inte firat nationaldagen. Även om dagen har burit på försoning med nära som har krävt för mycket av mig, och jag och Hagbard har, i samförstånd, tagit en paus i vårt umgänge. Vi har skavt på varandra och hamnat i obalans. Vi tror båda att vi ska kunna hitta tillbaka till vår vänskap men vi behöver tid på skilda håll.

När stormvågorna rasade som värst kändes det som att jag inte hade kontroll över mitt liv längre. Nu är den tillbaka. Det fanns mycket roligt som jag kunde ha gjort-men jag vilar. Det kommer att komma fler roliga dagar-med musik, umgänge och annat. Jag gnistrar inte just nu, men jag kommer att gnistra.

De senaste dagarna har också bjudit på svårighet att komma över kärlek som kunde ha blivit men inte blev. Det känns lite lugnare med det också. Det kommer dagar för att sova sked och tillhöra någon också, även om idag inte är en av de dagarna. Som nationalsången till det land jag har valt att kalla mitt ljuder "Jag vet att du är och förblir vad du var".

2 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

En klok man jag känner brukar säga "Det ordnar sig. Och ordnar det sig inte så ordnar det sig ändå."
Det glädjer mig att du känner att du kommer att gnistra igen!
Tack för dina fina gratulationer :)

CrimsonAnna sa...

Så sant-jag kommer att gnistra igen. Det känns redan bättre:)