Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, maj 18, 2012

11 frågor:)

ViolaVamp har ställt 11 frågor och jag hoppade på utmaningen-lite kapning av den men iaf;)



  • Vem är din absoluta förebild och varför?
  • Oh, svårt-men jag tycker att Rickard Söderberg är grym-just för att han är både skoningslös och kärleksfull när han kämpar för de frågor han brinner för. Annars så väljer jag aspekter hos människor som jag inspireras av-t.ex. min mormors snällhet och och Joacim Cans kämpaglöd.


  • Vilken måltidsdryck föredrar du framför alla andra?
  • Vatten, antingen vanligt eller kolsyrat. Kolsyrat är gott men jag kör på vanligt av miljöskäl.


  • Låt säga att du av okänd, skum anledning var tvungen att operera om dig till en annan, känd människa. Vem skulle du välja att se ut som?
  • Dött lopp mellan Dita von Teese och Joan Jett. Joan vinner nog, hon är gammal nog att vara min mamma och brutalsnygg.


  • Vilken är din titellåt? Alltså den du ofta återkommer till, får dig att komma i balans och känns som ”du”?
  • Allmänt i livet är det "As if the world wasn't ending" med Sonata Arctica och "At the end of the rainbow" med Hammerfall. När det gäller relationer är det Meat Loafs "Modern girl"



  • Vilket av följande använder du dig mest av? Telefon, dator, smartphone eller surfplatta?
  • Datorn helt klart. Telefonen på andra plats. Smartphone och surfplatta äger jag inte.



  • Sparar du pengar? Om ja, via automatiskt dragning på månatlig basis eller lite då och då?
  • Just nu sparar jag inför sommaren så att jag klarar mig då.



  • Hur ser dina sommarplaner ut?
  • Inte så mycket, förutom att försöka känna mig hemma i sommaren, en årstid jag har lite svårt att bli kompis med.  Dock hoppas jag kunna ta mig till Dalhalla och se Hammerfall, samt till Drottningsholmsoperan och se min första kompletta operaföreställning med Rickard Söderberg.


  • Gillar du djur? Om ja, vilket eller vilka djur föredrar du?
  • Jag gillar djur. Favoritdjuren är fiskar, och så Ozzy och Lucifer förstås:)


  • Om du endast fick dekorera din trädgård, balkong eller lägenhet med en växt- eller blomsort, vilken skulle det bli och varför?
  • Min lägenhet-jag gillar ormbunkar:) Hade den inte varit så giftig för katt hade murgröna varit häftigt också.


  • Läser du tidningar? I sådana fall – vilka?
  • Jag läser Sweden Rock Magazine, Ciklidbladet och Sveriges Natur. I enstaka fall Drömhem och trädgård.



  • Med vilka elva ord skulle du beskriva dig själv?
  • Optimist, eskapist, envis, accepterande, temperamentsfull, livsnjutare, tänkare, krigare, överlevare, anpassningsbar, kreativ

    Jag ställer också egna 11 frågor-jag utmanar alla som vill, vågar och kan. Vore extra kul om Viola svarade:)

    1. Vem ska göra soundtracket till filmen om ditt liv?
    2. Zombieapokalypsen kommer-vilka tre personer vill du ha med i din överlevnadsgrupp och varför?
    3. Har du en favorit-ritual i vardagen? Vilken, i så fall?
    4. Har du någon inte-nu-igen-mat?
    5. Vad föredrar du-dusch eller badkar?
    6. Om jag får magiska krafter och kan ta bort en dålig egenskap hos dig, vilken ska jag ta bort?
    7. Har du något plagg i garderoben som du aldrig i livet tänker slänga? Om ja-vilket?
    8. Vad skulle du vilja ha råd att köpa?
    9. Har du någon hjärtefråga? Om ja-berätta
    10. Jag tänker besöka din hemstad/hemort nästa helg-vad ska jag hitta?
    11. Hur hamnade du på min blogg?

    4 kommentarer:

    Queen of Kammebornia sa...

    Joan Jett! Jag såg henne (och hörde) i Göteborg för 2 år sedan, happiness!

    CrimsonAnna sa...

    @Queen: Hon är ett tungt vägande skäl till att jag åkte till Sweden Rock förra året. Hon är grym.

    Grimgoth sa...

    Såg också Joan på SRF. ;)
    Och jag kommer köra dessa frågor i bloggen, kommer under dagen.

    CrimsonAnna sa...

    @Grimgoth-kul:) heja.