Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, oktober 30, 2011

Tjej och killsnack om prylar

Det har varit en fullt ös-helg. Resultatet är att jag är ruggigt trött. Vintertid har aldrig kommit lägligare:)
Jag "torrbloggar" därför lite med ett tjej och killsnack om prylar.

Prylar
1. Fem realistiska saker du skulle du ta med dig till en öde ö, Robinson tex?
Kniv, yxa, en bok om ätbara växter och djur i regionen, fästingpincett och myggnät.

2. Vilken pryl är den senaste du införskaffade?
Det var ljus till Samhain-firandet jag blivit inbjuden till imorgon.

3. Tre prylar du inte kan leva utan?
Oj, nu har ju ju levt utan saker som laptop i perioder och vet att man klarar det mesta, så frågan är lite fånig, men jag väljer att tolka den som "mycket användbara saker" och då svarar jag-vattenkokare, stavmixer och dator.

4. Nästa sak som står på önskelistan/som ska köpas?
Ny TV vore grymt-vill kunna titta på mina VHS-band och kunna kolla på film med vänner. En annan sak är fler ljusformar och de är på gång:)

5. Vad gillar du modet som är just nu; Shabby Chic. Det vit-smutsiga, kungakronor, fågelburar osv som inredningsdetaljer.

Med all respekt, det är inte min likör alls. För mig personligen är det alldeles för puttinuttigt. Jag föredrar att ha ett spel mellan mörker och ljus (konkret exempel, stålblå väggar och vita lister)-och har hellre drakar än änglar.

Inga kommentarer: