Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, februari 11, 2011

Snökaosets limbo

Jag hade många olycksbröder och -systrar imorse. Jag blev insnöad när SL tog det historiska beslutet att ställa in all busstrafik i länet. Jag blev flera timmar sen till jobbet (min kollega som täckte upp för mig är en ängel, och jag har lovat att ställa upp för henne när hon behöver det). De jag talade med via nätet medan jag satt och bevakade SL:s hemsida (bitvis underhållande när hela länets busstrafik var utslagen utom i Åkersberga) tyckte att jag skulle passa på att njuta, men jag kunde inte känna så. För mig blev det bara en cocktail av dåligt samvete och ovisshet, båda är något av det värsta jag vet. Kände mig dessutom lite snuvad på avslutningen på min arbetsvecka. Hoppas att jag har kunnat skaka av mig det med en natts sömn och att snöstormen tar det med sig när den drar vidare.

Min ofrivilliga hemma-morgon har dock givit mig nya idéer till lägenheten. Jag har börjat mitt köksfixande igen och idag rev jag ner kakeldekoren (har planerat att göra det i några dagar nu och dessutom började den bli sliten) Chansen är nog att jag sätter upp ny i någon form, det blev lite tomt med det rent vita kaklet. Kommer att berätta mer om mina inredningsidéer i framtiden.

Jag har inte glömt det positiva offentliggörandet-det kommer mina kära läsare.

1 kommentar:

Grimgoth sa...

inredningsblogg för oss rockers ÄR en god och sund idé, men tyvärr tror jag att jag är fel kille för det hela men kanske inte helt omöjligt?

Vad ska kategorin heta tycker du?
Kan ju spåna på det hela iaf.
tips och ideér motages efter som du är mer tjej och antagligen har bättre syn än jag på det hela!