Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, december 20, 2009

I feel the time is catching up with us

Helgen har varit väldigt blandad, känns som jag levt på flera nivåer. Å ena sidan är jag väldigt glad för Ravenlord ska fira jul med mig och min familj i år-det är första gången jag tar med en pojkvän till familjens julfirande så det känns pririgt och samtidigt väldigt fint. Å andra sidan så har jag fått mindre bra besked om mormors hälsa. Inte för att det senaste egentligen gör saker så mycket värre men det känns så definitivt. Har våndats över det men nu känns det som jag har kontroll över det. Mormor och jag tar oss genom det här tillsammans-och jag har ett solitt stöd i ryggen i form av Ravenlord och mina vänner-både bakom skärmen i och verkliga livet.

Tänker på konserten med Sonata Arctica i veckan, när Tony presenterade låten "The last amazing grays" som just handlar om att familjemedlemmar du alltid sett som starka börjar bli gamla och grå-och en dag är det du som leder flocken. Kände redan på konserten att den låten var riktad till mig-och det kändes skönt att höra en sång om något som upptar mina tankar. Mindre ensamt.

1 kommentar:

Clara sa...

Hoppas din mormor blir bättre :) Önskar verkligen att jag varit där på konserten också, men det får bli nästa år om de kommer hit då :( :P