Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, oktober 26, 2009

Middags-helg

Helgen har bjudit på firande av familjemedlemmar, både mina och Ravenlords. Vi började på lördagen med hans syster som fyllde jämnt. Vi tog en tur på stan innan. Ravenlords första besök i en Lush-butik bjöd på oväntad underhållning. Jag bad honom välja ett skumbad till oss-hans min såg ut som jag bett honom välja en valfri landmina att använda tillsammans. Sedan fick han två glitterflagor på fingrarna-och började gny som en övergiven hundvalp. Hans flickvän var inte mycket stöd-undertecknad var upptagen med att kväva en skrattattack.

Hos Ravenlords syster var det som alltid trevligt. Hon och hennes har god smak vad gäller mat, musik och vänner. Vi hann avhandla allt från Allsvenskan till vaccinering av svininfluensan och Bryan Ferrys tolkning av Bob Dylan.

Efter en mysig morgon med Ravenlord så tog jag mig till faster för en middag med familjen för att fira hennes 41-årsdag. God mat och trevliga diskussioner där med. T.o.m hamstern i familjen är sympatisk.

Det finns saker man tänker att man ska göra men som på något vänster aldrig blir av. Idag gjorde jag en sådan sak. Jag såg filmen "Master and Commander" och tyckte om den. Visserligen lite vemodig men vacker och färgskalan var perfekt för en gråmulen höstdag.

Veckans mådagsmetal blir finsk och upplyftande. Stratovarius med "Eagleheart"

1 kommentar:

Wånkan sa...

*asg* Jag kan se Ravenlord framför mig med en förskräckt min och glitter på fingrarna = )

Kängorna är inköpt på skopunkten till vrakpriset 399:-