Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, augusti 02, 2008

Göteborg Dag 4-livin it up and I'm going down

Enligt orginalplanen skulle jag ha givit mig iväg till stationen i Göteborg och tagit en buss till Trollhättan. Men ibland ler metalgudarna mot mig så resan blev bättre än så. Fick natten innan sms från en av mina vänner i Trollhättan (sångaren i bandet jag är streetteam åt) med frågan om jag ville ha lift eftersom han hade bilen i Göteborg. Tackade inte nej så istället för att knö och svettas med en massa folk på en buss så blev det trevligt sällskap i bil. Han hade dessutom tagit sig friheten att boka in oss på frukost hos två vänner. Hade inte träffat dem innan men goa människor var det:D Innan nerresan hade jag bett att få hans lägenhet och fick min önskan uppfylld med råge. Har nämligen inte bara sett lägenheten, jag har också hjälpt till att renovera den. Så hamnar ni hemma hos honom kan ni beundra lister och tapetskarvar (höll förövrigt nästan ett hyllningstal till den snygga medaljong-tapeten).Min inre Metal-Ernst kom igång ordentligt och när frågade på kom upp om ny färg i halllen kommer frågan från mig "Vad vill du känna när du kommer in i hallen?" Skojade om att inom Feng Shui sägs det att en person lämnar en del av sin energi bara genom att gå in i ett rum. Om det stämmer kommer det krävas Crimson-exorcism där om några år.

Efter några varma timmars renovering och fikande med fler sköna mäniskor, tog jag mig med lite hjälp från min vän hem till min goa nätvän som jag skulle bo hos. Har aldrig varit där men det kändes som att vara hemma. Och efter alla vandrarhem och uteliv var det så himla skönt att bara krypa upp i en soffa och se på "Eragon" (bra film imo). På samma soffa slocknade jag sedan:)

1 kommentar:

Gbgmamman sa...

Det låter som om att din vistelse både i Götet och Trollhättan var underbar. Ska nog ta en promenix en dag och hitta regnbågen tror jag. Älskar rökelse! ;P