Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, september 12, 2007

Dagen började med en gåva

Var trööött imorse. Det var segt att gå upp. Just då ringde telefonen. Mitt jobb undrade om jag kunde ta kvällspasset istället för dagen. Jätteskönt. Kändes som en gåva på morgonen. Jag önskar därför min kollega som jag hoppar in för en god bättring.

Dags för tjejsnack v.37

Vecka 37
Ditt Internetliv


Hur länge har du surfat runt/funnits på Internet med en egen sida?
Har surfat sen 1998 eller ngt och haft egen blogg sedan 2005
Vilken/vilka webläsare använder du?
Internet Explorer
Vilken typ av sidor besöker du oftast, vilka är dina favoriter?
Massor av bloggar, bandsidor, butiker. Blir för många att nämna här.
Hur ofta kollar du dina mail/din gästbok etc?
Ett antal gånger om dagen
Finns du på någon community eller något forum, vilken/vilka? Om inte, varför?
Finns idag bara på ett community för alternativa kläd- och musikstilar och så självklart på ett antal forum

2 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Efter tips från en arbetskamrat så gick jag över till Firefox - en kanonbra val!

Visserligen kan det kännas ovant ibland men tämligen snart så ser man fördelarna, dessutom så blir Microsofts variant betydligt mer utsatt för hackers och virus mm.

Här kan du läsa om de som gör Firefox:
http://sv-se.www.mozilla.com/sv-SE/firefox/about/
Här kan du ladda ner Firefox:
http://www.mozilla-europe.org/sv/products/firefox/start/central.html

(Man kan givetvis - som jag - ha kvar den gamla webbläsaren samtidigt som man kör Firefox.)


DMH/Samuel

PS Dessutom tycker jag det är bra/sunt att någon/några utmanar Microsofts stora ställning! DS

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha: sorry, såg att ingen av länkarna kom med fullständigt!
Nåväl, du kan alltid googla efter Firefox - ifall du har tid och ork.


DMH