Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, september 15, 2007

Hard luck woman

Vad sjutton har hänt de senaste dagarna? Har jag orsakat shar chi i min inredning? Bor jag på en gammal galgbacke? Har jag gått under stegar (räknas skyliften som fönsterbytarna på gatan använder)? Jag som inte ens är skrockfull.

Igår låste jag mig ute på jobbet och det var några kalla timmar innan jag hittade en indisk restaurag som lånade mig telefon och lät mig vänta där tills min chef som hade hade tokbråttom kom med nycklar.Tur att det finns vänliga människor och den restaurangen har min eviga tacksamhet och där kommer jag äta lunch ett par veckor framöver.
Lyckades trots utelåsningen fixa en bra middag åt mina två kompisar som kom på middag. Det var kalastrevligt:)

Imorse skulle jag gå upp och fixa morgonte och vad händer? Min Bodum-tekanna går sönder:P Så nu står jag utan te-kanna/bryggare tills jag Hinner köpa det. Ngn som vet var man kan köpa en sådan? (den typen med sil i). Gärna billigare än Bodum.

*Dagens rubrik kommer från titeln på en av Kiss bästa låtar och har ni inte hört den kan ni njuta av den här.

6 kommentarer:

Anonym sa...

oj, vissa dagar samlas oturen på ett och samma ställe verkar det som. tur att det ordnade sig! vem vet, något riktigt hemskt skulle kanske ha hänt om du INTE utelåst dig från jobbet, osv..? man vet ju aldrig, det är väl lite av tjusningen. =)

började lyssna på kiss när jag var 13 år, sen dess har de hängt med i livet för mig. kiss betyder både bra musik, nostalgi och evig beundran.
hoppas du får en trevlig helg!

Anonym sa...

äsch, 12 år ska det vara. nu börjar mitt tangentbord spöka oxå..

Det Mörka Hotet sa...

TACK för en suverän låt - KISS är alltid sköna! - och hoppas din (o)tur har vänt!

Ja, du ser: till och med du fick lite nytta av några indier - på tal om att mångfalden berikar.


DMH/Samuel

Anonym sa...

funderade oxå på dietist häromdagen! mest för att det verkar så krångligt med vad man får äta och inte får äta under en graviditet, liksom vanlig fisk går bra, östersjöfisk max en gång i veckan eller vad det nu är osv.. kanske dietisten kan hjälpa en med det oxå.. bra att du påminde mig! =)

Anonym sa...

tack, det där krya på dig ska jag ta väl hand om. jisses vad jag avskyr att vara sjuk. det finns verkligen inga fördelar med det.

haha, nuförtiden ska man tydligen inte skrika "blue", snarare det är "ett kryss!" stod nämligen och läste på gravtesterna i lördags på apoteket och antingen blir det ett kryss eller ett streck, båda är blå. =)

Wånkan sa...

Ätit ngn god lunch hos indierna än så länge ?