Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, maj 22, 2013

Veckans Söderbergare


  • Kommenterat Emma Danielssons modeblogg i Expressen och ifrågasatt hennes skrivande om flygresor (tycker inte att det är helt problemfritt att skriva om 2 lååånga flygresor på några månader utan reflektion)
  • Har utökat listan över saker jag bara köper ekologiskt med paprika och vindruvor
  • Både dagens lunch och gårdagens middag har varit veganska 

5 kommentarer:

Lesthi sa...

På tal om vegansk. Idag har jag köpt sojafärs för första gången :D ska bli spännande att prova.

CrimsonAnna sa...

@Lesthi-Kan du hantera köttfärs så kan du hantera sojafärs :) Kom bara ihåg att vara generös med kryddorna :)

Lesthi sa...

Haha jag råkade visst överkrydda så jag och min fästman höll på att dö lite när vi åt :'D

Snajdy sa...

Varför får hon inte skriva om två flygresor? Har någon slags psykisk sjukdom/aversion visavi flygplan?

CrimsonAnna sa...

@Snajdy-Det finns ingen lag mot att flyga i Sverige. Dock innebär flygresor en stor belastning på jorden klimatmässigt. Därför anser jag att alla ska ta sig en ordentlig funderare innan de flyger, och om man bestämmer sig för att flyga, fundera på om man verkligen bör blogga om det som en positiv grej i en stor tidning.