Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

lördag, oktober 22, 2011

Lyssning och hemmafix


Det ni ser på bilden ovan är inte en moodboard om badrum-det är botten av mitt badkar. Igår fick jag nog och gav mig först på att skura mitt utslitna badkar med anti-cillit bang för smuts och mögel, och lyckades få det gamla skrället nästan helt vitt (troligen är badkaret lite äldre än jag).  När det var gjort så tog jag fram antihalk-dekalerna jag köpte för lääänge sedan och satte fast. Jag gillar det positiva budskapet-det är just sådant man ska göra i mitt badrum-även om simmandet kan bli lite jobbigt och jag sjunger oftare när jag lagar mat än när jag duschar.

Har dessutom ändrat musikvanor. Morgonen har blivit min musikstund. I förrgår stod Tarot "Shining Black" på den musikaliska menyn och igår blev det "Infected" med Hammerfall.  Har också testat att överge min gamle vän "Shuffle"-knappen och fokusera på ett album när jag åker till och från jobbet. det senaste dagarna har det blivit Sabatons två senaste album. Sabatons musik är en av få saker som tränger igenom min morgontrötthet.

Som ni hör så är det hemmafix som gäller här. Vad ägnar ni helgen åt?

3 kommentarer:

Lotta sa...

Underbart fina ord på min blogg. Blev jätteglad, tack. :) Visste inte att det fanns såna "antihalkisar ". Det blev både fint och kul! Skulle också vilja ha. Var köpte du dom?

CrimsonAnna sa...

Lotta: köpte de på Lagerhaus men det var många år sedan så jag vet inte om de finns kvar.

Kim sa...

"Vad ägnar ni helgen åt?" Ja, ikväll blev det "Så Jävla Metal" på Folkets Hus bio här hemmavid. Mycket underhållande! (Så värst mycket för att putsa och feja hemma är jag däremot inte - det nödvändiga är mer än nog :)