Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, april 12, 2010

Vårsol och Medvind

Igår gick jag och Ravenlord på Medeltidsmarknad i Kungsträdgården. Vi hade ruskig tur med vädret så aprilsolen sken på oss. Marknaden var liten men fin. Lite oflyt dock att den dök upp i en tid då jag absolut inte har några pengar. Det var dock mycket roligt att bara kika på allt kul-fick dessutom en fin present av Ravenlord-ett ormformat hängsmycke i svart smide. Han köpte en torshammare i samma material till sig själv. Det kändes lite fint att vi har något matchande som vi köpt vid ett trevligt tillfälle ihop-det känns lite lagom. Matchande kläder tycker jag bara är coolt på en lagom nivå, typ matchande fluga och klänning på smokingmiddag. Det kan så lätt bli fånigt.

Det bästa med marknaden var dock all bra musik och alla härliga människor jag träffade. Förutom mina vänner Alvfursteparet träffade jag flera personer jag inte träffat sedan deras bröllop i augusti. Hörde också bra musik i form av Medvind och Braccium Tengil. Mycket bra band men på olika sätt-googlar just nu som en blå efter sistnämnda.

Sov över hos Ravenlord och upptäckte att vi har väldigt olika syn på hur man hanterar morgnar. Jag vill gå upp ganska snabbt efter att ha vaknat för att sedan sitta och dumstirra med en temugg i handen, och han ligger och drar sig så länge som möjligt för att sedan dra på kläder i sista stund. Vi höll dock sams ändå.

4 kommentarer:

Annelie sa...

Vad det låter härligt med marknad!!!

TheAmazingLiam! sa...

Thankyou for your comment on my blog about living in Sweden, I found it very helpful! I never thought about all the government things being in Swedish, so I will need to research that. It's good that many Swedish people will speak English to me although, I think it's only respectful if I learn it Swedish as fast as possible. Thankyou again!

Gbgmamman sa...

Att man är olika tror jag bara är bra för förhållandet. Tänk om man var likadana i allt, huh så hemskt! ;-)

OJ Alex. sa...

Hej Bloggaren :) Jag tänkte bara berätta för dig att det finns två videos med Braccium Tengil på Youtube, och en skiva är på väg. Men bandet är ganska nytt, därför finns det inte så mycket material ute än. Men det kommer ;)

MvH
OJ Alex, Braccium Tengil.