Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, mars 03, 2010

Dubbel

Är lite dubbel just nu-det har varit en hel del pyssel. Förlorade bland annat min plånbok i hegen så jag har gjort mitt livs första anmälan till polisen. Tack och lov hade jag inte särskilt mycket av värde i den men principen. Är realistisk och har ställt in mig på att den inte kommer tillbaka men hoppet är det sista som överger människan.

Dubbelheten är att jag å ena sidan känner mig mer lustfylld av det bättre vädret, å andra sidan blir jag vårtrött. På inte sätt deprimerad men trött. En del av mig vill ha så lite som möjligt inbokat, en annan del vill hitta på saker och bjuda hem folk. Kommande helg kommer spendera med Ravenlord och hans sällskap kommer göra mig gott. Hoppas smittas av hans lugn-han är killen som, om en meterorit slog ner utanför hans fönster mitt i natten, skulle öppna fönstret, titta på kratern, muttra "Oh fy j*drar" och sedan gå och lägga sig igen.

Två sköna saker hände idag. Det ena är att min dator krånglade men jag löste det utan att att behöva ringa någon och be om hjälp-det andra är att jag hittade min sedan länge saknade nagelfil. En liten struntsak i mångas ögon men skönt att ha återfunnit den.

4 kommentarer:

Morrica sa...

Yargh, att bli av med plånboken är ett gissel. Du har väl spärrat alla kort, och beställt nya? Ja, det är klart du har, du är en redig människa!

Uppmuntranslåt:

http://www.youtube.com/watch?v=vkmlujV-TvU

Annelie sa...

Ibland kan det vara dom små sakerna som förgyller vardagen!!!

Trist med plånboken :(. Hoppas, hoppas du får tillbaka den!!! Under kan ske!!

Gbgmamman sa...

Känner igen känslan av att vilja vara ensam, men vilja umgås. det går över vad tiden lider iallafall. Det är väl den berömda vårtröttheten kanske?

ztizze sa...

Senaste nytt fårn ztizze är att Iron Maiden döpt sitt sista vax till "the final frontier"....det kan mycket väl vara så att det är deras sista vax....men jag hoppas & ber att så icke är fallet. Trevlig Helg // ztizze