Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, januari 06, 2010

Glädje

Jag vet inte om det är att jag har en ledig dag efter att jobbat helger eller om jag bara är pinsamt lättroad idag. Det började när jag tittade på "Nyhetsmorgon" och programledare Anders Kraft konstaterade att han och en gäst båda var 42. Han fick då mejl från signaturen Bertil som konstaterade att frugan och han trodde Anders var mycket äldre, runt 55. Anders vänder sig till kameran och säger "Ja vad säger man, Bertil? Tack så j*vla mycket". Asgarv. Andra gången var det en kommentar till bloggen "Innan du fanns" om en förstående man som lät sin fru döpa deras son till Max, trots att han haft en folkilsken katt med detta namn som brukade bita sönder tvätten. Och tredje asgarvet bröt ut när jag läste detta inlägg hos Rickard Söderberg.

Veckans Tjejsnack går också i glädjens tecken. Jag ska nämna 5 händelser som givit mig glädje under 2009. Här kommer listan-det är många händelser som inte kom med för det var så svårt att välja.

1. Resan till Falun-första festivalen, Sabatons 10-årsjubileum, efterfest på hotellrummet-en perfekt start på semestern.

2. Februarikvällen jag gick till Sjätte Tunnan då Medvind spelade. Det var en kväll som verkligen vederkvickte mig och sedan dess har Medvind varit en musikalisk favorit. Det hände samma kväll som Melodifestivalens första deltävling och minns att jag tänkte på hur fint det var att verkligen uppleva musik inte bara se den på tv.

3. Att jag fick vara del av mina vänners bröllop och att de uppskattade mitt tal till dem.
De har givit mig så mycket glädje så det var skönt att få ge tillbaka.

4. Att ha mött/hittat så många inspirerande människor-Rickard Söderberg, Vegofamiljen och min matguru Lotta Brincks blogg. Hoppas det fortsätter så här.

5. Egentligen inget glädjeämne alls-men jag är ändå glad att mormors minne och personlighet klarade sig så pass bra efter stroken. Det kunde ha gått så oändligt mycket mer förlorat. Känns bra att ha det i minnet när det är tungt för oss båda.

1 kommentar:

Frida M sa...

Vilken ära att få vara med på din lista. Du inspirerar mig med! Kram!