Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, december 13, 2009

December-drömmar

Veckan har bara rusat iväg och har inte jag varit under isen så har jag varit upptagen med det där mystiska, magiska som kallas livet. I tisdags var det som sagt Doro. Jag var inte på det största fest-humöret iom uppbrottet med Vapensyster och dessutom i sluttampen av pms men det blev kul ändå. Fick lyssna på två grymma kvinnor i aktion-den första var Liv i förbandet Sister Sin. Jag har läst om henne i en tidningsartikel och trodde hon var en lång ståtlig kvinna men hon visade sig vara en kort tjej med stor personlighet. Som helhet det näst bästa förband jag sett.
Doro är inte heller en lång kvinna men hon är otroligt karismatisk och hon bär sina 46 år med stolthet-hon ser fräsch ut. Jag kan säga så här-hon tar hand om sin publik. Aldrig under mina konserter har jag med om att bandet flera gånger har rusat fram till scenkanten och high-fivat sina fans. Och 7 extra-nummer mina vänner-7 extra-nummer. Jag förstår grabbarna som innan konserten pekade på scenen och skrek "Där kommer hon att stå-vår drottning!"

Igår bjöd hade jag middag hemma-vilket visade sig vara rätta medicinen för mig och min stukade julstämning fick sig en push på köpet. Min kök är som mysigaste med röd duk på bordet och kandelabern med röda ljus tända. Vi spelade nya sällskapsspelet "oogachacka", som bygger på att man ska kunna låttexter. Gästlaget vann med 29-30. Vi hade också julmust-provning (så även bilföraren kunde delta). Lidl och Ica hamnade i topp. Som avslutning vakade vi in Lucia med två sorters glögg och lussekatter (som äts för att hylla gudinnan Frejas katter, så vara lugna, vi krökte inte ett hårstrå på min egen Lusse). Det var som helhet mycket trevligt.

Idag ägnas åt att lyssna på skivan jag fick igår (Fairyland-"Fall of an empire" pampig spansk power-metal") trevliga matprogram på Tv, stora muggar te och maraton-disken från igår.

1 kommentar:

Wånkan sa...

Fick ni tag i biljetter?

Var på väg att beställa Medvinds skiva då du skrev om det på din blogg. Men eftersom kollegan hade dom och en del andra efter att jag frågat så blev det att få mp3 kopior. Så tyvärr kan jag inte säga att jag stöttat dom = /