Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, november 29, 2009

Ömhet och tomhet

I fredags infann sig en känsla av tomhet när jag lade mig. Har nämligen läst ut sista boken i fantasy-serien "Profetian om Cheysuli". Det var länge sedan jag blev så gripen av en bok som den här serien. Flera av delarna har fått mig att faktiskt gråta när jag läst. JAg hoppas nu att författarinnan Jennifer Robsson kommer igång med skrivandet av tre nya delar och inte drabbas av skrivkramp. Hon ska ha en eloge för att hon kommer skriva de nya delarna inom tidslinjen för originalhistorien och inte gör en uppföljare.

Igår gick jag, Ravenlord och Vapensyster ut och lyssnade på liveband. Hon är bekant med trummisen i Burning Darkness och jag har träffat honom några gånger ute på hårdrockens barrikader-egentligen är inte detta min musikstil men det var coolt. Kan speciellt rekommendera låten "Nagelfar".

Har spenderat natten hos Ravenlord-det var grymt skönt. Hade det så skönt att jag omedvetet somnade om bredvid honom på morgonen-jag har varit i osynk med resten av världen i helgen men han har varit underbart kärleksfull och tålmodig och pysslat om mig.

Känner mig som sagt i osynk med resten av världen men har fått upp de enda två julpynt jag måste ha-adventsstaken och min julstjärna. Känns mysigt. Staken har fått ett nytt bord och när jag har bytt kamera-batterier så kommer jag att visa er blder.

2 kommentarer:

Mr.MASA sa...

På tal om bra fantasy böcker: Arvtagaren serien (Eragon, Den Äldste & Brisingr + en kommande sista del) är fantastisk! Första boken kanske är lite "standard fantasy", men sen blir det fantastiskt!

Cheers!

Kashii sa...

Du vet inte någon som säljer sin bok om cheysuli? Lejontronen?

Kashii (@ bdb)