Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, september 06, 2009

Fel 80-tals revival

Voj voj! Läste denna artikel i Aftonbladet om 15-årige Zeb som inte fick gå klädd i corpse paint-inspirerad stil på skolfotot för att fotografen trodde klätt ut sig. Jag får känslan att antingen har Siewert Öholm ny karriär eller också har våra attityder flyttats 25 år tillbaka i tiden.
Det var inte riktigt såhär jag trodde 80-talet skulle komma tillbaka. Ärade fotograf-jag rekommenderar ett studiebesök på Helgon, Shock eller valfri Marilyn Manson-konsert. Alternativt studie av mina gamla skolkataloger-det fanns betydligt värre saker där. Och Zeb-stay metal!

*Tillägg efter diskussion med söt och förnuftig schlagertjej-alla ni som tänker som Anna Ekelund ger uttryck för i sin blogg, ni missar väldigt många härliga och goa människor. Och det vill man ju inte göra. Hårdrocks/goth-världen har några av världens mysigaste människor. Hårdrocksgrabbar är ofta hårda och läskiga utanpå men varma och goa inuti. Missa dem inte för att de har läder och nitar på sig.

1 kommentar:

Den förvånade pappan sa...

Hur var det nu...

"Gud som haver barnen kär se till mig som 13 är och som vart på rockkonsert..."

Undrar om inte Öholm är det sämsta som hänt svensk TV...