Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

fredag, augusti 07, 2009

Annorlunda fredagsmys

Jag och Vapensyrran har varit flitiga bärplockare i två dagar nu. Så ni som hört rykten om fnittrande, pladdrande skogsrån i nordvästra Stockholms skogar behöver inte vara rädda, det var bara vi som plockat blåbär. Vi hade tur och hittade två kanonställen. 1,3 kg saftiga små mumsingar har hittat hem till mig. Känns fint-gott, nyttigt och klimatsmart. Dessutom har jag märkt att det var en oerhört skön nedvarvning och omväxling från jobbet. Enligt wiccansk tradition har skördetiden inletts, förra veckan firades Lughnasadh, den första. Jag tilltalas i symboliken i detta, att naturen nu ger oss ett överflöd innan den lägger sig till vila. Jag är tacksam över överflödet, i naturen just nu och i mitt liv.

4 kommentarer:

Vapensyster sa...

Tack för ypperligt trevligt sällskap kära vän! Snart beger vi oss ut igen va??

Hannele på Hisingen sa...

Det finns ju inget nyttigare än blåbär, mums.

Frida M sa...

Och skogen är verkligen som balsam för själen. jag börjar nästan förstå syrran som flyttat ut i skogen på heltid.

Sandra sa...

Åh det lät ju alldeles underbart. Och ni verkade ha haft riktigt kul och mysigt. Nu måste jag ju nästan gå ut och se om jag kan hitta något jag också.