Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, januari 25, 2009

Söndags-hurra


Det har delats ut priser och utmärkelser till höger och vänster den senaste tiden och det måste uppmärksammas. Goa Wånkan har gett mig en utmärkelse:D Med äran följer uppdraget att lista 5 saker jag inte kan vara utan så vi kör:
Katterna-Visst skäller jag och muttrar om deras hyss, men det skulle vara mycket tråkigare att bo här utan Ozzy och Lucifer (som firade utmärkelsen med lyx-whiskas)
Vänner och fränder-Ni som finns i min närhet och ni som finns på nätet. Vore nada utan er
Musik, med fokus hårdrock-Jag skulle finnas utan hårdrock, men livet skulle vara tristare om jag inte fick energi, njutning och tröst av musiken-och estetiken.
Stearinljus-guldkant på vardagen i sin ädlaste form
Te-vad sjutton vore livet utan te?
De fem härliga bloggare som jag själv nominerar blir, utan rangordning:

Samt ett hedersomnämnande till A touch of evil

Swedish Metal Awards har också gått av stapeln och blev glad när jag fick höra att Sabaton knep "Årets heavy/powermetal" för sin "Art of war".

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh tack snälla du!! Va glad jag blev nu! En riktig kanonstart på den nya veckan. Ha en bra dag! Kram

Frida M sa...

Tusen tack söta du! Skulle vilja ge dig en egen utmärkelse för att du verkar vara så helskön och sprider glädje omkring dig så här :D
Du har dessutom fått mig att följa en hårdrocksblogg.. vilket jag inte trodde var särskilt sannolikt innan :P

Anonym sa...

Men åh, tack, vilken rolig överraskning! *glad*

Shemind- sa...

Halloj! Klart en gammal hårdrockskärring som jag själv ska ha med en Hordrockskategori i Stora Bloggrisen!
Din blogg är skön, du!
Ha det/ Maggie

Shemind- sa...

Men hallå, hur blev min stavning där då? Lovar jag ÄR nykter, så naturligtvis ska det va HÅRDROCKSkategori for Gods sake!!!!

Anonym sa...

Åh tack så mycket! Det värmer såhär i vintermörkret!

Anonym sa...

Man bugar och tackar för hedersomnämnandet! Jag rodnar och skrapar förläget med foten i gruset.

Nu får man ju skärpa sig :)

Lite Europe och John Norum någon?