Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

måndag, oktober 27, 2008

Tillbaka!

Idag gjorde jag något jag snackat om länge. Jag tog mig till gymmet och tränade. Hade egentligen tänkt att bara ta spinning 30 minuter men jag blev inspirerad av tjejen i receptionens marknadsföring för core så det blev 30 min core med. Känns skönt att ta tagit första steget mot att hitta tillbaka till träningen.

Veckans måndag-metal blir ett inslag från "Körslaget" Team Cans "O Fortuna" Kanske inte renodlad metal men jag tycker det är en lyckad korsbefruktning mellan klassisk musik och metal. Måste nog införskaffa Carmina burana på skiva.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den är lite smått överanvänd i metalvärlden... tyvärr. Det är en bra "låt". Jag har den på cd. :-P Men orkar nog inte damma av den.

Anonym sa...

Vad duktig du är! Jag provade core en gång, kunde knappt röra mig på 2 dgr efteråt sån träningsvärk hade jag. Och de sa att "alla" kunde klara av det passet hahaha.
Men det är säkert grymt bra...