Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, mars 16, 2008

Söndags-blogg

Hade tre vänner över på Mello-middag igår kväll. Det var ruskigt trevligt och jag är nöjd med mig själv som värdinna. Extra festligt att den ena vännen ,som var medbjuden av den kvinnliga delen av paret jag känner, visade sig vara en mycket trevlig internet-bekant. Min enkla hemlagade dhal gick hem och jag trodde att jag skulle få lime-paj över men den försvann i flygande fläng och jag blev ombedd att lämna receptet och det ska lämnas vidare. Det är helt klart rätt sätt att se festivalen-med folk som har distans till det. Visste ni t.ex. att Christer Sjögren sjunger frasen "I love Europe" 15 ggr och BWO frasen "lay your love on me" 14 ggr? jag vet för vi som drack alkohol körde dryckeslek till de låtarna. Efteråt fick jag testa "Buzz" första gången och det var ruggigt kul. Jag vann 2 omgångar av 3.

Det är första gången jag hade gäster sedan jag blev kattägare och Ozzy och Lucifer skötte sig med glans. Trodde de skulle gömma sig men de kom fram och hälsade och det var nära att mina gäster tog med sig dem hem:)

Inga kommentarer: