Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

söndag, juli 29, 2007

Utsläppsrätt!

Jag vill ha utsläppsrätter på negativ energi. Folk borde fundera mer på vad för energier som alstras av deras kommunikation. Har funderat på ämnet och att blogga om det länge men nu passar det bra. Stämningen på mitt jobb är nämligen inte så kul och allt började med att min en kollega skrev ett surt brev. En annan av mina kollegor, som tillsammans med mig bär jobbet på sina skuldror så här i semestertider, tog väldigt illa vid sig och blev rasande. Hon var redan utarbetad och enligt egen utsago bitter. Jag drog gränsen när hon kom med personangrepp. Visst, det är mänskligt att vara tröttkörd och vilsen i livet, men att vara oförskämd och dömande hjälper varken henne eller någon annan. Hon undrar hur jag orkar. Jag svarade att jag väljer mina strider. Det är iaf bara tre pass innan jag får semester. Längtar för just nu går alla på jobbet på sina sista krafter.

Har iaf lagt upp hur jag och min pappa ska lägga golv. Det kommer bli så fint i mitt kök. Det är det som håller mig på fötter just nu:) Glädjen och tacksamheten över allt jag har i livet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra idé.
I själva verket borde utsläpp av negativ energi var förbjudet och förenat med hårda straff!

Malin sa...

Jättebra idé! Kanske man kan reglera utsläppen med en trängselavgift?