Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, juli 19, 2007

A Pirate's life for me:)

Det är svårt att hitta blogg-inspiration när man jobbar intensivt. Nu är dock det värsta jobbandet över så jag firade med att gå på bio med en kompis. Efter en indisk vego-gryta så gick vi och såg "Pirates of the Caribbean 3-At worlds end". Jag gillade filmen även om jag håller "Curse of the Black Pearl" som den bästa i triologin. Men estetiskt är den den snyggaste och blev jätteglad när Chow Yun-Fat, en av mina favoritskådisar, dök upp i en biroll. Blev också lite besviken på slutet som jag inte tycker var ett tillräckligt kraftfullt avslut.

En rolig tanke om Pirates-filmerna bjuder denna blogg på.

Gjorde också ett fynd på Gina Tricot innan bion. Ett vrålsnyggt brett bälte. Kan tyvärr inte visa bild men det gav en skön touch av fantasy/medeltid till min stil. Gillas:)

1 kommentar:

Det Mörka Hotet sa...

Hm, min äldsta dotter och jag har funderat på att se filmen men har skippat det då filmen verkar så himla lång. Kul dock att du fick en bra filmstund!


DMH/Samuel