Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, april 09, 2014

Nördig helg och återkomst

Ingen fara, jag har inte planerat att sluta blogga, det är bara att det där som kallas livet har kommit emellan. Efter röran på jobbet som har löst sig, jobbar jag nu på att hitta tillbaka till en vardagsstruktur och långsamt hittar jag den. Efter 2,5 vecka har min spänningshuvudvärk och stela nacke krälat tillbaka till det svarta hål de kom ifrån.

Helgen spenderades i sällskap med Goron, Do Glatem och Julia, den förtjusande grottmänniskan bakom In Gollum's cave. Det var underbart att få sitta där och nörda in sig i hårdrock, fantasy och annat som gör livet värt att leva. Julia är mycket lätt att prata med, och har många strängar på sin lyra.

Nu är det dags för mig att sova, men jag kommer snart att blogga igen. Det blir:


  • Sonata Arcticas nya CD
  • Saker jag ogillar med metal
  • Boken jag lånade på biblioteket idag

4 kommentarer:

Christofer sa...

Saker du ogillar med metal? Det låter intressant. Går det att ogilla saker med metal?

CrimsonAnna sa...

@Christofer-Det är inte så mycket musiken, det ser jag mer som olika konstnärliga uttryck, utan fenomen i metallivet som är ganska tröttsamma.

Gollums Cave sa...

Fler träffar ska det sannerligen bli! Vi har väldigt mycket saker att avhandla, och en hel del vinbägare som måste tömmas. Det vore helt enkelt ett slöseri att INTE sitta och skråla i ditt sällskap.

CrimsonAnna sa...

@Gollums Cave-Jag instämmer med dig. Nästa gång kanske ett besök i Nerdwana (hemma hos mig) kan vara något. Jag har ett tebestånd värt att nämnas =)