Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

torsdag, april 25, 2013

En liten fors i huvudet...

Vårflod är det, och det har känts lite så i skallen också. Det har varit tankar på vad jag skulle göra och det ena med det andra. Har varit rastlös och inte riktigt kunna fokusera. Det har varit fors och flipperspel om vartannat.

Idag lugnade det sig på något märkligt sätt. Jag hittade ett viktigt papper som jag har letat efter, har handlat mat och skrivit en att-göra-lista. Dessutom har jag lyckats få till en veckoplanering vad gäller maten för första gången på länge.

Helgen som kommer blir full kastrull. Det blir Goron-mys och seriefestival. Ska dessutom få hjälp av Goron att köpa en dammsugare (!) Kanske inte det skojigaste man kan köpa men jag behöver en ny dammsugare eftersom min gamla dammsuck har gett upp. Lite rolig förnyelse hemma.

Passade också på att förnya lite i bloggen. Lite guld kan vara roligt.

2 kommentarer:

Linn sa...

Lite - eller mycket - guld är alltid rolig! Och tråkiga saker, som att köpa dammsugare, blir alltid roligare med sällskap. Jag har en lila minidammsugare som heter Rolfy. Det är inte den bästa dammsugaren, men jag blir glad av hans sällskap just eftersom han är lila och har ett roligt namn.

Skönt att det forsande flipperspelet börjar lugna ner sig. Anar jag att det är rutinerna som hjälpte på traven?

Njut av helgen!

CrimsonAnna sa...

@Linn-Rolfy är ett roligt namn. Jag tycker att Nilfisk är ett underbart namn på en dammsugare, speciellt efter att ha läst om en ung akvarist som letade akvariebutiker i Köpenhamn och hamnade i en dammsugarbutik.

Jag tror att det är rutinerna. Är lite mer i behov av dem än jag vill erkänna ibland.