Om mig

Mitt foto
Stolt laktoovo-vegetarian, fantasy-nörd och högkänslig hårdrockare. Högaktar Legend of Zelda och tror att fin- och fulkultur är en myt, det finns bara kultur.

onsdag, september 12, 2012

Humor för normbrytare

När du är vegetarian så är det ingen måtta på konstiga kommentarer du kan få. Såg den här reklamen i måndags och skrattade gott, för den sätter ju fingret på just det. Sedan gick jag in hos Morrica som satte en ny klok dimension på den. Det spelar ingen roll vilken norm du utmanar, det kräver mod och ofta en dos lätt galghumor också.

7 kommentarer:

Grimgoth sa...

Älskade denan reklam och jag garva hårt när jag såg den.

CrimsonAnna sa...

@Grimgoth-jag med:)

Linn sa...

Fin film! Jag hade aldrig sett den tidigare, teve-lös som jag är. Jag tror stenhårt på att alla vi som vågar ska "komma ut" med våra... annorlunda läggningar. För det visar sig ofta att de inte är så annorlunda, och att det kan underlätta för andra att också lätta på locket...

/Hälsningar från en annan stolt vegetarian

Sandra Hila sa...

Jag har aldrig förstått vad det är som folk tycker är så märkligt med att vara vegetarian. Själv tycker jag att det är bra att folk inte vill äta kött. Vegetarisk kost är bättre för miljön och humanare mot djur och människor. Vad i detta är så provocerande? Fattar verkligen inte. Själv är jag dock beronde av bacon så jag blir inte veg än på ett tag, gissar jag =)

CrimsonAnna sa...

@Linn-så sant. Troll spricker ju i solen, och det är intressant att lära sig.

@Sandra-jag tror att det är själv grejen att inte följande med strömmen utan att välja själv som är grejen. Och du, man måste inte vara vegetarian för att äta vegetariskt.

Viola Vamp sa...

Svinbra reklam verkligen! :)

CrimsonAnna sa...

@Viola-verkligen:)